Union Street

Hola!

Idag klev jag upp en totalt okristlig tid, vid halv 9 ungefär. Käkade frulle, klädde på mig och gick ut. Jag har nog gått två mil idag. Minst. Jag gick nämligen in till stan idag. Och gatan som är the place to be heter Union Street. En skitlång gata, där det finns ALLT. Aaaaaaallt. Jag såg några riktigt intressanta ställen. Har fotat några av dom. Gick även till några ställen runt omkring smeten.



Värsta Sherlock Holmes-gränden!



Så jääävla snygg.



Den kungliga teatern.



Ingången till kungliga teatern.



Minnesskulptur.



Fint hus på Union Street.



Stadens Art Gallery, med en utställning om skottskt glasblåseri.



Detta är alltså en nattklubb. Inte en kyrka eller katedral. En nattklubb. NATTKLUBB. Med gratis inträde dessutom.



Fett läskig trappa.



Detta är en pub som heter Slain Castle. Det är tydligen en Gothklubb som ligger i ett skiiiitstort gammal slott. Ikväll har dom ett event som heter Vampires VS Werewolves. Jag funderar på att kolla in det ikväll. Coolt.



Ett mysigt café på en bakgata.



Och det var det hele för idag gott folk. Jag kanske bloggar något mer ikväll men for now så blire en tung siesta!

Jag älskar er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0