Deeside

Tjenare, äre bara lugna lugnet elleh? Härligt.


Idag så hämtade Laura och Shelley mig vid hotellet vid 12. Vi åkte till the countryside Deeside. Det var så otroligt vackert och vilka vyer. Helt galet! Vi åkte runt och tittade på slott som låg vid vägen. Vi stannade i en liten by i bergen typ och käkade lunch på ett typiskt skottskt ställe. Till och med den heltäckande mattan var rutig.

Vi drog vidare och stannade vid ett ställe mitt i skogen som tydligen hade mycket lokal historia, det var en man som hette Rob Roy tydligen som gömt sig undan engelsmännen för flera hundra år sedan. Och vi stannade i bergsklyftan där han ska ha gömt sig.

Det var en perfekt dag, med helt okej väder. Det var sol då och då, men det regnade inte och det var helt vindstilla. Ganska ljummet också. Jag är helnöjd!

Bilder från idag.




Detta är taget från bron som går till slottet där kungafamiljen har sitt sommarställe. Och med ställe menar jag slott..



Här är Laura till vänster och Shelley till höger. Så sjukt roliga brudar!



Jag och Shelley. Hon är så rolig, dör bara när hon öppnar munnen.



Här är passagen till stället där Rob Roy ska ha gömt sig. Den lilla springan ni ser där bakom gick vi igenom. Det var lite läskigt för det var så vått och jättehöga berg runtomkring.



Alltså ser ni hur höga klippor vi hade runt oss eller?! Helt sjukt. Bilden har Laura tagit!



Random person på bilden.






Det var allt för idag vänner, nu ska jag ner till restaurangen och äta middag.
Puss!

(thanks again you guys for taking me on today! I really liked it <3)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0