Reserverad bakom de bättre

Jag fick precis ett kuvert i handen av Errol. I det nedre vänstra hörnet stod det "Forsa Folkhögskola".

"Ringer vi har du kommit in, om du får ett brev så har du inte antagits."

Funderar faktiskt på om jag ska öppna det alls, men kommer till slut på mig själv med att läsa vartenda ord med eftertryck. "Du har plats som reserv, om du inte vill stå som reserv hör gärna av dig omgående." Frågan är ju då, om jag skulle få ett samtal som går ut på att någon lycklig jävel som valde att hoppa av, om jag ens vill längre?

Vem vill vara en reserv? Den som inte var fullt så bra som dom andra. Andra handssorteringen.


Nej jag tror ödet försöker säga mig något här. Jag kanske är för ung? Jag kanske hade fastnat i Hudiksvall för evigt om jag pluggat här. Jag försöker vara positiv men det är svårt. Å andra sidan sitter jag inte fast i höst. Jag kan göra nästan vad jag vill. Förutom det jag faktiskt verkligen ville. Verkligen verkligen ville.


Så nu sitter jag här, med kuvertet i handen. Reserverad bakom de bättre. Jag ska nog tröstäta lite, röka en cigg, vara vaken för länge inatt och vara trött imorn på jobbet. Vara trött på att vara trött. 

 

Är det omöjligt?

Kommentarer
Postat av: Stina Berg

Gumman jag vet att det ser mörkt ut just nu men jag vet att allt kommer att lösa sig för dig. Du är ung, vacker och otroligt smart, framtiden är inget annat än ljus för dig älskling <3

2011-06-09 @ 18:23:10
URL: http://flyingdemonbirdkick.blogg.se/
Postat av: Julia

Skadats gods. Närå! Allvarligt Thina, vem har INTE varit reserv? Var inte Emil reserv på utbildningen i Gävle? Tror Emma var reserv på utbildningen i Uppsala. Sånt är livet! Du vill ju läsa det här, så häng kvar vid den drömmen tycker jag tills du vet att du kommer in eller inte. Om inte, shit happens och det finns massa annat du kan hitta på. Om du kommer in; HURRA!

2011-06-13 @ 17:00:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0