allt det där som man aldrig ser.

Tog'N av http://maried.tumblr.com





 


Just nu tänker jag på Australien

När jag vaknar på morgonen är jag inte en trevlig person.

Min mobiltelefon är lite rutten, E-mannen tycker att jag ska köpa en ny. Han hatar den.

Imorgon kommer jag att äta middag med svärmor och mamma. Sen ska jag kanske måla våra sommarstugor. Idyll? Mja.

Ikväll skall jag duscha, kolla på This is England 2 och äta popcorn med min älskling. Snuttlove90_lunarmejl.

När jag bakar sprängs ofta något.

Sist jag grät kommer jag inte ihåg eftersom att jag gråter lite varje dag. För små och stora saker, för roliga och sorgliga saker.

Kärlek är någonting man aldrig kommer lära sig att förstå.

I somras var jag en stark tjej som jobbade på ett hotell i södra Spanien.

Jag pratar ofta om känslor med andra. Vare sig dom vill det eller inte. Jag känslovåldtar dom kan man säga. För jag tycker det är viktigt.

Jag lyssnar ofta och gärna på andra när dom vill prata om något jobbigt. Annars lyssnar jag mest på rock och ambivalent musik.

Jag är sämst på att inte vara bekväm. Jag är bekväm, inte lat.

Jag är bäst på att skriva (när jag vill), stava, skratta, vara rolig, prata med alla och svettas.

Den bästa känslan är att vara helt fri, både mentalt och fysiskt.

Jag är rädd för att det ska hända en närastående något. Där räknas mina nära vänner in också.

När jag lagar mat blir det ofta något improviserat. Jag lagar alltid mat med näsan, passar dofterna på de olika kryddorna passar de även ihop i grytan. Mitt motto som jag kommer sprida när jag är "gamla Thina 89".

Jag blir störd människor som inte kan chilla, utan måste göra något HELA tiden. Orkaaaa.

Jag brukar få komplimanger för mina ögon, har alltid fått det. Och för att jag snabbt får en fin brunfärg på sommaren.

Jag glömmer aldrig när E-lillen hoppade runt i lägenheten med ena benet i byxan och ropade "jag är sen jag är sen" som kaninen i Alice in Wonderland. Dog.

Jag vill åka till Australien nu. Typ nyss, helst igår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0