Holy Diver

Sitter och lyssnar på Holy Diver, den är faktiskt bra. Jag hatade den förr, men nu har jag efter några lyssningar börjat uppskatta dom tjutande gitarrerna och ordet tiger i varanna mening.

"JUMP ON THE TIGAH!


Anyway, idag så är jag ledig och jag var ut igår på en bar där utbytesstudenter samlas som heter Huskies. Det är en amerikan som äger den, därav namnet. Det var fotbollsmatch igår, för er som inte vet Chile mot Spanien. Det var något jag aldrig varit med om. Seriöst, ALLA gamla som unga hade målat ansiktena med röda och gula färger, hade röda tröjor, spanienflaggor osv osv. Inne på Huskies skulle dom såklart visa matchen och det var tutor, flaggor, någon hade ett horn dom blåste i. Idioter.

När det blev mål för Spanien så skrek alla och hoppade och jag blev ruskad i glädjeyran av en random snubbe som ba "MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL!!!!!!!!!!!!!!!1111" Jaaaa, jag fattar, det blev mål. Big whoop.

När jag efter 90 minuter badat i Spaniens glädjeyra, svett, blod, tårar så kände jag att det räckte. Jag åkte hem. Och idag ska jag ner på ferian nere i byn. Det är som Hudiksvalls marknad med sockervadd och karuseller. Mysigt faktiskt! Jag ska knäppa lite bilder så får ni se.

Jag var även och shoppade idag, och skulle köpa en tröja som kostade 39 euros. Jag var helt säker på att jag hade en 50 eurospeng kvar. (Jag tar inte med alla pengar när jag går på stan, ovärt om man skulle bli bestulen). Så när jag ska betala får jag upp bara 35 euros. Jag dööör verkligen när jag inser att jag inte hade pengar med mig så det räckte till tröjan. När jag försöker förklara detta på svensk/spansk/engelska för kassörskan så missförstår hon mig som fan. Jag säger typ "no dinero, olvidar, perdone, lo siento" Och börjar gå därifrån, när hon ropar på mig och ber mig komma tillbaka. Hon pekar på skärmen som nu visar 29 euros. Hon har alltså dragit av 10 euros bara sådär! Hon kanske trodde att jag tyckte det var för dyrt, så jag spelade med och gav henne blicken som sa "sådärja, så ska det se ut. hmpff trodde du VERKLIGEN att jag skulle betala 39 euros för tröjan? HA!"
Fast jag egentligen sjöng inombords att "JAAAAAAAAAAAAAAA, tröjan är min min min!"

Här är det berömda tröjan, ni får ursäkta posebilderna...





Och ja, min booty är kvar.

Kommentarer
Postat av: lotta

i'd tap thattttt

2010-06-26 @ 23:50:21
URL: http://whereisandrae.blogg.se/
Postat av: thina

HAHA, dööör

2010-06-27 @ 09:41:02
URL: http://subhumangirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0