el choco

Imorse hade jag lämnat barnen på skolan och hade lite bråttom hem för att ordna med frukosten. Så jag åker stora vägen hem som går lite snabbare. MEN när jag är på väg genom en rondell så blir jag stoppad av typ hela spanska poliskåren! Jag saktar in, framför den mycket struntviktiga polisen som vinkat in mig och stänger av motorn. Tittar lite runt mig och ser bilar framför, bakom, vid sidorna. Jag står alltså parkerad mitt i en ganska stor rondell med tre polisbilar runt omkring. Dom som såg mig då måste trott att jag var årets knarkkung, som dom äntligen haffat!

Polisen Mr. Struntviktig knackar på rutan (det är som en cops-avsnitt). Jag öppnar dörren för jag får hjärnsmälta och glömmer bort hur man öppnar fönstret. Han ber mig kliva ur bilen. Jag var helt säker på att han skulle be mig ställa mig mot bilen och få handklovar och hela skiten! När han ber mig kliva ur bilen så blir jag asnojig och tänker saker som "är jag full?" "vart har jag gömt knarket?" "vatten och bröööööd" "fängelse för evigt i bolivias djungel"...

Han synar mig länge och väl, och jag ler som en jävla idiot. Har bestämt mig för att spela dum, kanske som en ren självbevarelsedrift. Jag tänkte neka till ALLT!

Han ber mig öppna bakluckan och jag tänker att nu är det kört. Han har hittat liket i bakluckan! Känner mig som Mrs. Soprano!! Han tittar runt lite, känner lite på varningstrianglerna och under tiden fantiserar jag om hur jag ska utveckla en överlevnadsteknik för att klara dom 20 åren i El Choco fängelset. Och att min cellkamrat bara har ett öga, men ingen vågar fråga varför...

När Mr. Struntviktig Polis är klar med att rota bland likdelarna i bakluckan kommer han fram till mig och säger att allt ser bra ut men att jag ska ge fan i att köra bil med mp3:n i öronen.


................


POLISEN HAR STANNAT MIG FÖR ATT JAG LYSSNADE PÅ MIN IPOD MEDAN JAG KÖRDE!


Jag hinner spela dum lite till och sen när jag kör iväg vinkar jag snällt medan jag svär på arabiska åt honom.
Jag är friiiiii, och när jag hade åkt tre meter så satte jag på iPoden igen.

Tack för mig!


Kommentarer
Postat av: Julia

Thina! Livsfarligt att köra med ipoden i ju!! Du hör ju inte när nån tutar eller någonting! Take them out of your ears god damn it! Nu sitter jag och är orolig här ju :(

2010-06-15 @ 10:43:32
Postat av: Bonnica

HAHA, så jävla du.. "är jag full?" Jag saknar dig ännu mer när jag läser sånt här! (men faktiskt, det är farligt att köra med ipod, precis som att cykla med det!)

2010-06-24 @ 22:08:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0