jag beundrar...

Jag har tänkt på en ganska obetydlig sak ett tag. Nämligen folk som orkar se ut som det är g-fest varje skoldag. Vilken tid kliver ni upp för att hinna med er själv? Med att platta håret, tupera håret, spraya det med glansspray, puder och hela baletten. Jag är stum av förundran av er beslutsamhet att vara perfekt, varje dag. Ni kanske tror att jag är elak och ironisk men jag är faktiskt imponerad! Genuint imponerad.

Det jag ser varje dag på Broman är tjejer (för det mesta) som är ungefär lika sminkade som jag är när jag ska gå ut på krogen. Det är mycket intressant hur olika man kan bry sig om utseende, detta bekräftas när jag ser mig själv i spegeln. Jag orkar verkligen inte sminka mig varje dag, knappt NÅGON dag. Förr var jag en av dom där, dom som klev upp 894748 timmar för tidigt för att hinna med mig själv. Sen fick jag fetaste ögoninflammationen och kunde inte ha smink på 3 veckor. Det var min död, trodde jag.

Nu 2,5 år senare har jag lugnat ner mig betydligt i utseendefronten. Dels på grund av att jag är lat, dels på grund av att jag får mest komplimanger när jag INTE har smink. "Åh, du behöver ju inte ha smink, du är så mörk, vad orättvist blablabla" Det är verkligen jätteboostande för självförtroendet när man får komplimanger när man känner sig lite halvskabbig och ofixad. Det tackar jag vänner och pojkvän för. Och familj förstås.

Men helt seriöst, jag beundrar er som kliver upp tidigt och fixar er. Det är helt otroligt tycker jag att ni orkar, i min värld är en hel timmes extra sömn istället för att vara sminkad i skolan perfekt. Som sagt var, jag är imponerad av er som orkar vara fina varje dag! Det är alltid kul att se.

Kommentarer
Postat av: sarah

hahahaha notera att jag gör typ allt dedär på morgonen. Och så du vet, jag kliver upp en timme innan jag går till skolan;) då hinner jag duscha också. Men ja, du behöver ju inte för du är ju naturligt vacker:)<3

2008-09-22 @ 21:48:29
URL: http://johanssonsarah.blogg.se/
Postat av: sarah

hahahaha notera att jag gör typ allt dedär på morgonen. Och så du vet, jag kliver upp en timme innan jag går till skolan;) då hinner jag duscha också. Men ja, du behöver ju inte för du är ju naturligt vacker:)<3

2008-09-22 @ 21:49:21
URL: http://johanssonsarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0